PENGARUH PROFITABILITAS DAN UKURAN PERUSAHAAN TERHADAP NILAI PERUSAHAAN STUDI PADA BANK SYARIAH YANG TERDAFTAR DI INDONESIA)

Authors

  • Esti Hapsari Indonesia Banking School
  • Alvien Nur Amalia Indonesia Banking School

DOI:

https://doi.org/10.35384/jamie.v1i2.478

Keywords:

Profitability, Company Size, Company Value, Initial Public Offering, Purposive Sampling

Abstract

Profitability is the net profit level of a company obtained from operational activities. Company size can be measured by the greater the value of the company, the better the size of the company. The value of the company aims to maximize a value in order to achieve the goals and targets that have been set. The research objective is whether profitability and company size have an effect on company value at 3 (three) Islamic banks that have conducted initial public offerings on the Indonesia Stock Exchange in 2018-2019. The technique used in sampling is purposive sampling. The results of the analysis show that profitability has a negative and significant effect on firm value, firm size has a positive and significant effect on firm value.

References

Darmaji, T.D. (2011). Pasar Modal di Indonesia, Edisi Ketiga. Jakarta: Salemba Empat.

Ghozali (2013). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 update PLS Regresi. Edisi 7. ISBN: 979.704.300.2. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Jurnal Akuntansi Indonesia (2014). Faktor Faktor yang Mempengaruhi Tingkat Profitabilitas

Perbankan Syariah di Indonesia. (Studi Kasus pada Bank Umum Syariah di Indonesia Tahun 2009 –2012). Vol. 3 No. 2 Juli 2014.

Kasmir (2012). Analisis Laporan Keuangan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Kusumajaya, D. K. O. (2011). Pengaruh Struktur Modal dan Pertumbuhan Perusahaan terhadap Profitabilitas dan Nilai Perusahaan pada Perusahaan Manufaktur di Bursa Efek Indonesia. Unpublished Thesis, Universitas Udayana, Denpasar.

Nurhayati, M. (2013). Profitabilitas, Likuiditas dan Ukuran Perusahaan Pengaruhnya terhadap Kebijakan Dividen dan Nilai Perusahaan Sektor Non Jasa. Jurnal Keuangan dan Bisnis, Vol. 5, No. 2.

Pramana, I. dan Mustanda, I. K. (2016). Pengaruh Profitabilitas dan Size terhadap Nilai Perusahaan dengan CSR sebagai Variabel Pemoderasi. Jurnal Manajemen Universitas Udayana.

Puspaningtyas, L. (2019) .Sebelum Lakukan IPO, Mandiri Syariah Diminta Benahi Ini.

https://republika.co.id/berita/pm3jm3383/sebelum-lakukan-ipo-mandiri-syariah-diminta- benahi-ini

Putri, O. (2015). Pengaruh Kinerja Keuangan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pengungkapan CSR Sebagai Variabel Pemoderasi. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen.Vol 4.

Scott, W. R. (2012). Financial accounting theory sixth edition.

Winarno, W. W. (2011). Judul buku Analisis Ekonometrika dan statistika dengan Eviews, edisi ketiga.

Downloads

Published

2023-12-16
Abstract Views: 92 | File Downloads: 96